Publicado el

Overdose: Orson Welles, Part Two

Cinema &

The Magnificent Ambersons (1942)

On first impression, The Magnificent Ambersons was a real surprise. I came into the film on the back of watching Citizen Kane for the first time in decades, but that was not what was influencing me the most in my expectations. Instead, I was expecting a film more tonally along the lines of the film it probably most heavily influenced: Wes Anderson’s The Royal Tenenbaums (2001).  The opening of the film, while clearly emulated in style (and Wes Anderson is nothing if not at least a cinematic stylist) by Mr. Anderson, offers the first hints that Mr. Welles’s film will not strike the breezy irony that Mr. Anderson’s films have become so identified with. Mr. Welles’s voice over narration is sombre and serious in a way that Alec Baldwin’s deadpan delivery is not, and neither is it leavened by pop orchestration of a “Hey Jude” cover. Mr. Welles…

Ver la entrada original 405 palabras más

Acerca de manonmona

MANON KUBLER. PERIODISTA , ESCRITORA EN RETIRADA. A LA SAGA DE UNA NUEVA CRONICA. PREPARO MIS BALAS. EXPULSO MIS FUEGOS. AFINO MIS LLAGAS. AVANZO. ME DEMORO. VUELVO A AVANZAR. BUSCO ESTOMAGOS QUE SUJETEN TOXICOS Y EXTREMOS. AQUI ESTOY, A LA SAGA, VIVIA Y SOBREVIVIDA PARA LA ALEGRIA DE POCOS, SALUD MANON

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s